Thursday, 28 February 2013

NO FEB 29th TOMORROW

~بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ...
~ اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


Sebelum ini...aku tak ambil 'pot' sangat pasal LEAP YEAR ni...
Tahun ini...YES...tahun ini aku sangat - sangat konsisten pasal LEAP YEAR...
Kalau diikutkan, LEAP YEAR ni terjadi untuk menyelaraskan kalender GREGORIAN...di ulangi ye...GREGORIAN...bukan GORGON...dengan pergerakan bumi mengelilingi matahari...

Memandangkan kalau ikut fakta, bumi mengambil anggaran 365.242199 hari atau 365 hari, 5 jam, 48 minit dan 46 saat untuk melengkapkan pusingan mengelilingi matahari, maka pertambahan 29 Februari dalam kira - kira 4 tahun sekali dianggap bagi mencukupkan kiraan ini. Kalau nak tahu lebih lanjut sila klik SINI

Pasal apa aku alert sangat dengan ketiadaan 29 Februari tahun ini di dalam kalendar?

Yang utamanya adalah disebabkan oleh assignment aku yang perlu sampai ke tangan pensyarah dalam 1hb. Kelmarin telah mencari sampul Pos Ekspress di Putrajaya dan semalam di Cyberjaya....sampul tersebut habis ok... POS MALAYSIA sila take note about this....
Makanya...malam tadi juga la aku poskan assigment tu walaupun dah siap awal...tu pun selepas minta tolong adik belikan sampul Pos Ekspress di SHAH ALAM....kata ko!
Harap sempat sampai sebelum esok....oh...jangan minta burung yang kirimkan assignment ku....


Yang kedua....hari ini...28hb...aku terlambat thumb print.1 minit je pun...makanya aku diisytiharkan sebagai lewat....huuuuuu...apala nasib...dah la esok nak mintak half day sebab nak urus roadtax...
Nahas la aku....

p/s : sesiapa sila jelaskan kenapa bila aku GOOGLE image untuk LEAP YEAR...dia keluar gambar katak...yang ini memang aku tak faham...anyone can explain this?
bird onion head

GAMBAR : IKHSAN GOOGLE

 ~Alhamdulillah~

4 comments:

  1. Leap Year ialah tahun lompat.. sebab itu gambar katak keluar.. :p

    ReplyDelete
  2. pandai hengkauuuu sebot GORGON ye... ~ NAF jerantut

    ReplyDelete
  3. tapi kalau tak silap, lepas perubahan pada tahun lompat sekalipun, kena ada satu lagi perubahan setiap berapa ratus tahun sekali entah.

    ReplyDelete
  4. Nasib birthday beauty 22 feb... hihihi

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me