Wednesday, 12 September 2012

MENCARI SAHABAT SEJATI ITU SUKAR

~ Bismillah...~


Baru kembali dari kursus. Bukan sahaja banyak ilmu yang diperolehi. Malah pengalaman yang dapat dikutip menjadikan kursus itu lebih manis untuk dikenang.

Alhamdulillah, walau segala dugaan yang menimpa, aku berjaya harunginya dengan tahap kesabaran yang aku sendiri amat sukar utk  mempercayainya. Tidak seperti selalunya, aku akan cepat kalut dan juga risau. Naluri wanita yang menebal...tidak pernah aku nafikan apabila adakalanya terdetik juga perasaan kecil hati apabila mengenangkannya.

Teringat sepotong ayat yang pernah ku baca : "Allah tidak membebani hambaNya melainkan dengan apa yang termampu dihadapi oleh mereka " ~ Al - Baqarah 286

Dan ternyata benar juga kata - kata pujangga yang memetik "mencari sahabat sejati itu sangat sukar". Tidak ramai yang mahu bersusah - susah bersama, dan ramai pula yang 'mengendeng' bila keadaan memihak kepada kita.

Alhamdulillah...
Alhamdulillah...

Syukur aku dengan nikmat yang diberi olehNya. 
Syukur juga aku dengan sahabat yang sentiasa setia bersama.

Kamu tahu siapa kamu.
Aku shayang kamu..

 ~Alhamdulillah~

6 comments:

  1. kawan memang banyak dan senang dicari... tp sahabat memang payah

    ReplyDelete
  2. Bila dah kawin ni, suami je yg jadi sahabat sejati Kak Mirror.... :D

    ReplyDelete
  3. mmg susa pun :)
    Tak semua kawan tu bley bsame kite susa senang.
    Senang ade la kot .


    Tp xperlu na mncari kwn yg mcm tu ,
    diri kite pun bley jadi sahabat yg sejati ^^

    ReplyDelete
  4. aq sndri pon x mampu jadi sahabat sejati,,huwwaaaaa

    ReplyDelete
  5. sy mungkin bkn sahabat sejati ..
    tp sy mungkin pendengar yang baik :)

    ReplyDelete
  6. itulah keadaan nya skrk...:masa kiter senag ramai berkerumun masa kiter susah semua x tahu"
    layarilah blog saya

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me