Wednesday, 26 September 2012

MEMPERBAHARUI LESEN MEMANDU

~ Bismillah...~ 

Ok...ok...mari sini aku nak kongsikan satu pengalaman.

Baru-baru ni...baru tak baru la...hampir sebulan juga lesen memandu aku didapati telah tamat tempoh. Satu tabiat aku sejak ada lesen memandu adalah aku sgt suka jika driving licence aku bergambar. Kenapa? Sbb...aku bangga dgn diri sendiri. Susah kot masa belajar memandu dulu...lg2 bila guna duit sendiri.
admire2 onion head

Fkir punya fikir tempat mana paling mudah nak renew licence bergambar...maka dengan sukahatinya langkah aku dan suami laju ke Tapak Pasar Malam Presint 2 Putrajaya. Sedikit makluman, Pasar Malam yang banyak makanan best ni buka pada setiap Selasa dan Jumaat.


Errr...memang siyes banyak makanan best hokayyyy...

Lagi satu keistimewaan Pasar Malam ni adalah....JPJ bukak satu kiosk kat situ. Errr...kiosk ke? Macam kiosk la...cuma dia tak ada booth. Ada satu van bergerak JPJ dekat situ yang berfungsi sebagai kaunter yang beri khidmat renew lesen, pemeriksaan kenderaan pun ada. Macam semalam ada sorg brother ni mtk JPJ tlg checkkan motorsikal dia selain perkhidmatan-perkhidmatan lain yang disediakan.

Maka...silalah menuju ke Pasar Malam tersebut bagi perkhidmatan yang laju lagi pantas daripada JPJ. Jap je aku tunggu pun utk renew lesen dengan yang pastinya bergambar. Tahniah untuk diri sendiri. Yeayyyy... =)
congrats onion head

p/s : Bkn tanak amik gambar kiosk JPJ tu sendiri...tp leka kerana terlalu terkesima dengan ketampanan abg2 JPJ yg membantu memudahkan urusan..Thank You

embarrassed3 onion head

 ~Alhamdulillah~

1 comment:

  1. laa..awat tak habaq? sy salah sorang abg2 jpj kat situ.haha

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me