Thursday, 10 May 2012

NAMA AKU.....NAMA KAMU?

~ Bismillah...~
sumber


Ok…fine…fine
Pagi ni nak cerita sikit…
Pasal nama…

Buka email rasmi pejabat…aku terjumpa satu email yang disampaikan oleh seseorang bernama PENYU. Aku pelik macam mana email-email luar boleh terjah masuk email rasmi. Macam tak logik kan…so aku pun rajin-rajin kan diri  melihat sender information….

Errr….maafkan saya EN. PENYU…saya sangat tidak tahu itu nama sebenar anda.

Oky…sila jangan salahkan EN.PENYU…


Nama merupakan identiti utama seorang individu. Menerusi nama seorang itu dikenali. Untuk makluman, nama awal dan akhirku juga agak pelik…( 1 dalam dunia ya. Sangat Pasti!!! =) ) Thanks to those yang amat menitik beratkan soal ejaan dan sebutan namaku. =) okey2….sila jangan kembang.

Berbagai sebutan dan ejaan yang aku terima…namun aku amat bersyukur dengan nama unik yang menjadi identiti aku. Kelebihannya...orang di sekitarku...lebih alert~ Ada juga yang kata namaku tidak membawa sebarang makna. Aku sedar. Tetapi selagi namaku tidak membawa makna yang menyimpang agama…aku sudah terlebih bersyukur.

Bagi anda yang mempunyai nama yang unik…jangan risau…mungkin ada peristiwa tersirat di sebaliknya. Sila bertanya kepada orang yang lebih tua dari anda.

Teringat sewaktu melancong ke MEDAN, Indonesia : tourist guide kami menceritakan tentang nama masyarakat di sana yang kebiasaannya diberi mengikut perkataan pertama yang keluar dari mulut si bapa sewaktu kelahiran bayi tersebut sehinggakan ada nama awal yang boleh bermula dengan BASIKAL!! Nasib kita mungkin lebih baik dari ini kan? =)

Jadi kongsikan nama kamu yang unik di sini =) Insya Allah…aku akan ambilnya dari sudut yang lebih positif. If you don’t mind…. =)

p/s : mahu tahu?....SHIN EUN WON nama Korea ku…~ menarik? sila rujuk di sini =)
Tenang – tenang aja ya…daaaa ;)

 ~Alhamdulillah~

5 comments:

  1. nama lisa x unik rasanya.huhu tapi nasib baik lah kita kat sini.xde nama2 yang pelik :)

    ReplyDelete
  2. @ lisa ~ dear...tu la kannn... =) thanks singgah kt sini =)

    ReplyDelete
  3. Me Name " Han Rae Kyung "
    hahaha

    ReplyDelete
  4. @Mr Faiz ~ hehehe...ok la tu...da leh jadik artis da kalo kat sana =) ahahaha

    ReplyDelete
  5. erk.. ade eh nama org en penyu..org trengganu mayb..heh

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me