Saturday, 17 July 2010

DIET & PUASA

~ Bismillah...~ 

Pagi Sabtu...aku kerja.....seperti pg2 hujung minggu yg lain....aku bangkit agak lewat.....cthnya seperti pg ini...sbb tau masuk keje pukul 10pg...lepas solat Subuh....aku bantai tido balik....bangun pd jam 9.15 pg...bergegas mndi...siap....panas enjin....terus ke pejabat....tanpa bekpes...

So skang ni jam dah menunjukkan jam 2.00 ptg....aku masih belum makan & juga masih belum merasa lapar...( mungkin juga bdn aku dah immune sbb 10 hari lepas aku berpuasa )....terfikir tiba2...kenapa aku tak puasa  je~ memandangkan aku juga dalam proses menurunkan berat badan  

Bg aku antara diet & puasa aku pilih berpuasa....selain mampu menurunkan berat badan, pahala juga diperolehi...INSYA ALLAH....selain tu juga...aku rasa kalo berpuasa setidak - tidaknya mampu mengurangkan jumlah makanan yang diambil asalkan masa berbuka tu tidak berlebih - lebihan. 1 perkara yang banyak mengajarku bila berpuasa adalah makan apabila lapar & berhenti pabila kenyang...Alhamdulillah...setakat ni aku mampu melakukannya...setakat munch2 tu biasala...ekekeke

So...dah masuk tgahari aku masih belum makan....tgk petang karang pulak....ada pasar malm kat kawasan rmh aku...yiehaaaaaa....nk beli mi hoon sup dgn keropok utk much2 masa main bookworm nanti....yesssszaaaa..
~Alhamdulillah~

2 comments:

  1. 1st ~ sangat gembira ko update blog
    2nd ~ aku pom nak tiru macam ko..... insyallah, isnin nih mula...

    ReplyDelete
  2. Tp mek....bln ni xdgalakkan pose....pose sunat ley la.... =D

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me