Wednesday, 7 January 2009

TAHUN BARU 2009


Selamat Pagi...Errr...da nk masuk tgahari da pun...ekceli aku baru habis meeting. Byk perkara yg di perdebatkan....termasukla isu2 dunia...perang berdarah di Gaza & sebgainya.

Ekceli Sempena tahun baru ni...rasanya xterlambat lagi utk aku ucapkan Selamat Tahun Baru kpd kengkawan sumer. Terima kasih utk segala persahabatan yg xternilai. Thanks so lot.

Alhamdulillah...hari2 tahun yg lepas dapat aku jalani sebaiknya. Tanggungjawab aku sebgai seorang kakak kepada salah seorang adik kesayangan juga telah sedikit terlerai. Azam aku utk mnjejakkan kaki ke Universiti juga dah termakbul. Juz kena maintain je la...huh... =p Pas2 exam Jabatan spti PTK juga Alhamdulillah...telah aku lakukan sedayanya. Keputusan yang agak memberangsangkan. Cuma perlu sedikit sahaja lagi pembaikan. Juz result utk kenaikan pangkat je belum lagi kuperolehi.

Alhamdulillah jugak...tahun lepas menyaksikan dah genap 3thn aku sebagai penjawat awam. Hasil titik peluh aku, kini aku dah miliki beberapa aset sendiri. Aku ada BB ( MyVi aku ) serta LAPPY ( laptop Dell Inspiron aku ) Biarpun kecil...tapi aku cukup beruntung. Sekurang2nya harta itu aku perolehi dari wang aku sndiri.

Yang tak bestnya...thn 2008 aku tnggalkan dgn sedikit bebanan hutang. Alahai. Dgn yuran kelab yg xberbayar lagi, dgn yuran BAKA yg xsettle lagi, dgn hutang aku pd Papa & Jiji...Abang...Credit Card lagikkkk...Ayark...sgt memeningkan kepala. Tp Insya Allah...dgn status kerja aku sebagai pnjawat awam yg tetap...aku pun da leh kuarkan KWSP aku...hehehe...so...time utk kasik $ kat org...huhuhu...

Azam aku tahun baru ni ada pelbagai...dgn beberapa azam yg telah telaksana thn lepas...maka aku melangkah lagi mnghadapi thn baru ( 2009 ) dgn azam baru sbg kesinambungan azam lepas...

1. Azam aku sbg khalifah Allah : Aku xmo tnggal solat...isyk...
2. Aku nk khatam Quran taun nih...
3. Aku k kuruskan bdn...ekekekeke
4. Aku nk settle 3/4 IP yg tertunggak...
5. Aku nk kumpul $ byk2...
6. Aku nk blajar sngguh2...aim aku 3 pointer ke atas jer...Insya Allah
7. Azam yg paling best...aku nk jadi tnangan org r...hukhuk... =p

So tu la antara azam2 gempak ( bagi aku la ) utk taun 2009 ni...harapan aku semoga korang sumer2 pun ada azam yg baik cam aku nih...Aitcheh...

Bagi aku...xde mknanya hidup kalo kita xde aim...hdup ni pun kita dh kena tntukan snirik nk masuk neraka ke syurga ms mati t...so nk xnk aim 2 perlu maaa...huhu..


SO...APA AZAM KORANG?

p/s : pict from flickr.com

8 comments:

  1. salam...

    1st,aku ucapkan selamat maal hijrah 1430...

    semoga termakbul segala azam ko dari 1 sampai 7 tuh...

    ko banyak utang eekkkk...heheheh...
    same lah ngan aku..klu tak berutang,tak idup wooooo...

    well...jumpa...

    ReplyDelete
  2. ~Errr...En / Cik / Puan / Tuan Anonymous ...biasanya nik...tp ari ni aku was was...ekekeke ~

    Wslm...well...mekasih gak
    Hutang? Xbyk...ada la ciput. Ekceli leh je kalo nk skali byr...hehehe

    Thanks gak utk doa 2...

    Smoga impian saudara / saudari anonymous pun tcapai...hehehe

    ReplyDelete
  3. klu puan anonymous tuh, dah sah2 lah aku tuan punyer badan..
    tengah kalut tadi...sampai x dan2 nk tulis nama aku...heheheheh..
    aku skang busy g ngurut...usaha nak dapat baby tecik....
    windu ahhh kat ko...-nik

    ReplyDelete
  4. happy new year!!!!
    eyhhh.
    kalau meeting an cite ape je. akak aku ari ari ade meeting. cam pape tah.

    ReplyDelete
  5. ~nik~
    2la...aku tnya azam pun ko xmo jawab...
    kasik la aku tau 1 azam...huh..
    Err...xpela...kalo cam2 biar aku je yg set azam utk ko...ekekeke...
    =cpt dpt bay tecik nik...aku nk culik ank ko gak...pasni plan aku nk culik ank jiji lak...=ngiahahaha...secra xlngsng ni jadik azam ke8 aku...wargkhhhh

    ~SickChild~
    Hahaha...cutenye soklan adik aku sorg nih...da keje t eny taw la...siap ley tido dlm blik meeting 2...sejuk...air cond kuat...hehehehe...best pe meeting...perghhhh...smbil mnjilat jari =p

    ReplyDelete
  6. yay! lepas tu boleh belanja kite. yaaay! ahaks. :D

    ReplyDelete
  7. azam aku tawun nih lebey kurang cam ko gaksss...

    1. nak usaha sungguh2 dapatkan baby tecik.
    2. tak mo tinggal solat...(dunia skang aku wase cam huruhara dah...takott woooo)-selamatkan diri!!!
    3. nak settle semua utang!
    4. nak jadik bini solehahhh... :-)

    insyallahhh..kim salam kat bapak kesayangan haku ekkk...nik

    ReplyDelete
  8. ~Tiqah~
    Eh...errrr...
    =p
    huhuhu

    ~nik~
    Haaaa...camni la...ada azam...baby tecik 2 kasik aku eh nih ea...leh r nik..ko comey nik...kasik la aku eah..hehehehe =p
    Aku doakan sumer2 azam ko nih tcapai... =)

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me