Tuesday, 7 October 2008

Housemate Oh Housemate...

" Geram...mmg aku geram...geram..geram...geram bmacam ragam "
Aku rasa lagu ni sesuai sgt utk aku pagi ni sbg topik melepaskan geram pd housemate aku.

Aku ada sorg housemate. Namanya dirahsiakan utk tujuan mngelakkan keaiban. Dia bnyak prngai buruk yang ktorg serumah tak suka. Kalo yg lekeh2 aku maafkan...tp ni sgt teruk. Telah melanggar our house rule! Chesss...

Semalam baru je balik dr KL dia kuar lg. Ahhh...lantak r. None of my business. Jnji xkaco hdup aku sudah. Aku pulak stat je balik keje. Makan ( sambil tgk fav drama aku...SUTERA MAYA ), mandi terus ngadap laptop. Usha assgnmnt yg melambak. Aduhai. Lewat gak r aku tido smalam dkt kul 1.30 pg. ( aku kata lewat sbb biasanya area kul 10 / 11 aku dh mnepuk2 bantal siap utk beradu...biasa r keje aku mmerlukan aku utk mndapatkan rehat yg ckup bg menjalankan rutin seharian yg sgt2 memenatkan & melunyaikan bdn. Aitcheh! )

Tgh best aku beradu...( tmbah pulak dgn hujan yg melebat semalam + badan letih dgn hidung aku yg berhingus lagi ) aku dkjutkan dgn ketukan pintu yg seakan mmpu merobohkan pntu bilik aku. Aku tdduk. Aku usha roomate aku yg makin best tarik selimut..Pale aku makin pusing...ketukan kat pintu blik aku makin btalu....

Pintu aku buka...Antara dialog depan pintu :

*** : Eh dh tido ke?
AKU : Naper ***? ( aku rasa mcm nk bg penumbuk kt muka minah sekor nih )
*** : Nak pinjam chrger phone ada tak?
AKU : ( Terus amik charger bg kat dia. Rasa nk baling kt muka dia pun ada.. )
*** : Thanks. Sorry la gnggu k ( hah tau xpe...Pi mmpos r ko... ~ pintu bilik aku hempas )

Guys...apa yg aku bengangkan sgt2 nih...ko bayangkan ms 2 dh kul baper? kul 3 pg seh. Tnya aku pun soklan bodo....dh tau aku lmbat bukak pntu, dgn mata tpisat2...xkn aku tgh makan nasik. Bangang ke hape? Aku bukan nite btterfly cam dia ( tul ke x perumpamaan aku nih! ). Pejadah lg aku aku nk wat kalo xtido time2 cam2. Pg aku keje. Cam ko len r...kata keje pg. Pagi...btg idung pun xnmpak kuar bilik lg.. bila kuar g keje, bwk beg utk overnite apa siap. Bila tnya, kata kena standby pg2 kt opis. Tp balik rmh gak. Ha...yg 2 pehal lak?

Wei tlg r. Aku mmg hangin 1 bdn kat minah sekor nih. Aku pnyala igt ada yg sakit ke. Mtk tlg antar gi klinik ke...yela...dh mlm buta cm2 ktuk pntu bilik org lain pekes. Tgk2 mtk nk pnjam chrger. Aduhai....ada gak mnusia buta perut camnih. Aku pun xpaham. Pdhal dia ada je nset lain. Guna je r dulu. Bkn smpai tahap mati pun kalo xde chger 2. Cam la sok2 dia mati nk pnjam chrger 2 mlm td gak. Isyk...sakit tul ati aku nih...

Psni sorry r aku nk bukak2 pntu tgh2 mlm lg. Aku rs cam dh kena tipu lak. Tensen aku. Kalo hal emrgncy 2 xpe r. Ni...alahai....lantak ko r *** kalo ko sakit ke hape ke tgh2 mlm t. Nyesal aku bkak pntu. Apa aku dapat? Sakit pale + dosa maki ko siang2 hari...

Chess...ngok!

4 comments:

  1. he...gaduh kawan serumah - begitulah adat berkawan.ada satu pepatah menyatakan - JAM YANG MATI PUN 2 KALI BETULNYA - madsudnya - orang yg kita tak suka tu - ada baiknya ( maaf sekadar berkongsi )-ada lagi pepatah menyatakan : HIDUP INI UMPAMA MAIN BOOMERANG kita memberi dan menerima. SABAR selagi boleh sabar. Kalau dah hilang SABAR..

    ReplyDelete
  2. ~JINGGO~

    Xtlly Jinggo bg sy sumer org 2 baik. Sntiasa bprasangka positif thdp sumer org. Tp bila sndiri dh terkena...2 yg melenting sakan. Lgpun dh byk kali sgt ktorg serumah bsabar dgn prangai dia...so..i dh meletup!...Fuh...legaaa =)

    ReplyDelete
  3. hangin satu badan yerrr....biasa laaa,kl CM pun kompemmmm hangin gakk.....pelik ngan insan2 yg tk reti nk gunakan aqal yg Allah dah bagi.

    mmg laaa, dgn jenis org yg camni kita selalu bagi peluang tp sorrriii, org camni tk reti hargai peluang yg kita selalu bagi tu.....

    dlm life kita ni, kita kena belajar utk menerima dgn seadanya...tapi kl dah asyik kita jer yg belajar...tp org lain dok kurang ajaq...mana ada jalan kan.......*CM bukan mghasut taw, suruh pikir jerr :)

    ReplyDelete
  4. ~CM~
    Tul 2 bro...
    Snng kata :

    "..Wat bek bpada2...wat jahat skali2... " ( 2 pun kalo org tu wat jht kat kita dulu r.... ) eheee =D

    Bkn nk jadi kejam...tp lumrah dunia...bila kita tllu baik..org pijak pale...

    kalo org yg pndai hargai kita xpe...kalo yg jenis amik ksmpatan 2...abis r...lumat r jwbnya...

    =)

    So...pilih r nk jd yg mana...hehehe

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me