Wednesday, 8 October 2008

Bantal Mucuk!

Aku rs xbest r sejak balik raya Sabtu lepas...

Sebab...

Bantal mucuk
aku ttinggal kat rumah...( sob...sob... )
Mana2 pegi aku bawak...dr aku kecik sampai besar aku usung dia...
Aku nk amik exam utk kenaikan pangkat, gi USM,...kat hotel 5 bintang pun aku bawak bantal mucuk...gi tido rmh fam abg je aku xbwk sbb :

a) aku malu
b) aku dh ada bantal mucuk lg 1 yg aku beli sndiri. Abg soh tnggal je bntal mucuk baru 2 kt rmh fam dia...
c) kdg2 aku bwk...tp xkuarkan dr beg / aku sorok dlm kete...( ahhh...jnji bantal mucuk aku dkt dgn aku... ngiahahaha )
d) semua sbb di atas....

Masa aku nk masuk kolej...Papa sampulkan balik bantal mucuk aku dgn kain baru...mmg ssh aku nk sesuaikan diri...tp aku pun malu nk pakai sampul bantal mucuk yg lama...( mana xnya...korg bayangkan...dr kecik aku pakai bantal mucuk 2...smpai masa aku nk masuk kolej 2 umur aku dh nk mencecah 18thn... ) maka...aku relakan je apa yg berlaku pd bantal mucuk ksygan aku....

Pernah dulu Papa tipu aku...ms tu aku tgh kemas2 barang utk balik hostel ( ms aku ddk kolej ) tgh2 aku pek brg ttiba beg dh penuh & bantal mucuk aku xmuat nk msuk beg. Papa kata nk tlg kemaskan...aku pun ok...smpai2 je aku kt hostel tgk bantal mucuk aku xde....pergh...meggelisah la aku...smpaila aku balik cuti & amik smula bantal mucuk ksygn aku....ngiahahaha... =) dunia kembali bersinar!!!!

Bantal mucuk aku sejarahnya dr kecik lg aku pakai. Tp Alhamdulillah...Mama kata xssh, sbb aku xkisah kalo Mama basuh bantal mucuk aku. So bantal mucuk aku sntiasa wngi ( best tul bau dia...addict aku!.. =D ) Bila bsar2 dh ni...aku yg masukkan sndiri bantal mucuk dlm mesin basuh..

Lagi satu...sarung bantal mucuk aku Mak yg jahitkan ( nenek aku ) aku suka warna kain 2...cokelat ( jgn salah faham...wrna cokelat 2 bukan sbb xbasuh...sbb wrnanya mmg cokelat r... )

Bila aku besar sikit...Mama amik sarung bantal mucuk adik aku utk tukar2 sarung ( bila Mama basuh sarung bantal cokelat 2 ) Aku xsuka sgt sarung ni...sbb wrna dia kelabu...pastu renda2 tepi dia wrna itam...( xbesh rrr... uhukuhuk... ) tp aku pkai je. Jnji bantal yg dalam 2 bantal mucuk aku...ngiahahaha...

Yg paling mnyayat ati bila ada shari 2 aku men gurau2 dgn Naim ( adik aku... )...baru2 ni gak r kes ni blaku...Naim nk sakat aku...dia amik bntal mucuk aku...ttiba aku men tarik2 bantal mucuk 2 dgn dia...xsmena2 dsebabkan oleh kerapuhan kain mungkin ( atau kerana acap kali di basuh atau pun mngkin aku yg sllu mnggomol bantal mucuk aku yg tomey tu... ) ttiba....

PRAKKK!!!...

NAIMMMMMMM!!.....
Aku mnjerit syahdu...sarung kain bantal mucuk favorite aku ( yg wrna cokelat 2 ) dh tkoyak. Carik dek kerana kerapuhan kainnya. Sedih xtkata aku...Masing2 snyap sekejap. Aku amik bantal mucuk 2...aku cium2 sarungnya ( sedih seh...cam nk malalak gak r aku rasa... tp depan Naim kan....adik aku lak tu...control2... isykkk... )

Ketawa Naim mnyembur melihatkan keadaan aku. Hampeh! Dh la koyakkan sarung bantal aku. Nasib baik adik sndiri...kalo org lain...mau aku bwk perkara ni smpai ke pngetahuan pihak polis. Bantal mucuk bersama sarung yg terkoyak tu aku unjukkan depan Mama ( mintak simpati seh! ) Mama sound aku balik...smbil tahan2 gelak " hah..padan muka...main la lagi... " aku mtk Mama tlg jahitkan. Mama soh aku jahit sndiri. Tp aku tau...kalo aku jahit...msti lagi rabak sarung bantal mucuk 2 aku kerjakan...huhuhu

Akhirnya....aku kmbali ke negeri tmpat aku bertugas dgn mmbawa sarung bantal mucuk fav aku yg terkoyak ( tnpa berjahit ) xsanggup aku berpisah dgnnya....skang ni Mama gantikan lagi sarung bantal mucuk aku dgn yg baru. Juga milik adik aku. Sarung ni tomei gak r. Wrna fav aku...kuning ada + sikit2 dgn wrna jingga. Adik2 aku sume dh xpakai bantal mucuk dorg lg...aku je...yg masih bertahan...xpe r...jnji isi dalam ttp bantal mucuk aku yg asal....

Aku nk masukkan gmbar bantal mucuk aku dlm entry ni...tp dsebabkan dh ttnggal =( ...so aku tangguh utk masa akn dtg...snng2 t aku balik utk bawak balik bantal mucuk aku kmbali k pngkuan...

.
.
.
Agk2...pas kawin t...laki aku xmarah ke eik kalo aku tido bkepit lg dgn bantal mucuk aku....?Hmmmm....

5 comments:

  1. salam eleea....kasik show off skit bantal mucuk tu boley..??? ada brani...hehheeheh

    nasihat CM...pas kawin nnti jgn laa akrab sgt ngan bantal musyuk tu....suami jeles nnti...wakakakaka, lagi pon wat per guna bantal musyuk tu kalo dah ada "bantal pelok" ;)

    ReplyDelete
  2. ~CM~
    Leh je Bro...no hal... =)
    Insya Allah...
    t balik amik...winduuu ooo...bantal mucuk yg wngiii 2...ngiahaha...

    Segala kputusan bhubung bntal mucuk akan dibuat pas kawin t...muktamad...ngiahaha lg...ahaks =D

    ReplyDelete
  3. daz ade bantal mucuk gak...
    tp wangi sbb slalu cuci sarungnye..
    hehhe..
    daz memahami jika bantal mucuk tu berjauhan..
    ohhh tidakkkkkkkkkk !!!

    ReplyDelete
  4. ooo....i bru tau u ade lovely bntal mucukk.....
    so, gersang la ni xde bantal tu ek...ptut la xlena tdo..
    hehehee....projek baek ni pakat la ngan ayu....ngaaaakkkkk!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. ~DAZZ~
    Ada eh dazz...?
    sama la kita... =)
    Tapi...sob...sob...bantal mucuk 2 ttnggal... =,(

    ~KAK LIA~
    Alaaa...sis...xmo r...
    Jgn r jadik jahat...
    T kita report 'mak'
    'mak' garang...
    ngiahahaha...

    p/s : ttiba 'mak' lak yg intrframe an? hahaha

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me