Thursday, 26 June 2008

sELeSemA @ sElsEmA?

SELESEMA @ SELSEMA....aku tak tau mana yg betul ( t aku rujuk Kamus Dewan ). Aku juz follow pada plastik isi ubat yg selalu ditulis oleh Nurse yg bg ubat...kat c2 tertera perkataan SELESEMA. Ah...janji aku tau e2 adalah ubt bagi melegakan kesenakkan hidung yg mmpu mnybbkan hingus & air hidung meleleh kuar. Yuck!


Semalam aku kena selesema lagi. Pagi sewaktu breakfast bersama Jijah, ( teman spejabat ) di pantry...aku terasa kepanasan hidung aku. Cam ada api kuar dr lubang hdung. Aku gtau kat Jijah ttg hal trsebut. Jijah mengandaikan mungkin aku bakal kena selesema.


Aku mula risau. Kerisauan aku setakat terhenti apabila aku masuk ke Bilik Mesyuarat utk briefing pagi kerana banyak perkara lain yg berbangkit memerlukan otak aku menjana keras selain memikirkan hal2 remeh sebegitu...


Sehinggalah.....HHHAAACHHOOO....uppsss...


Dengan hidung yg memerah seperti Jackie Chan ( tegur seorang rakan sepejabat pg ini.. ) aku pulang ke rumah ptg semalam dgn kepala yg berat juga hidung yg tersumbat dgn hingus & air hidung yg meleleh tnpa belas ( sewaktu aku menunduk ).


Setiba di rumah...aku mandi. Makan Panadol Cold n Flu...dan ZzZZzzzZZZzzz...


Alhamdulillah...pagi ini walau hidungku masih merah...hingus2 durjana itu sudah berkurangan. Kepala juga terasa sedikit ringan....

=)


p/s : Aku xsuka sakit. Sakit e2 sakit. Tapi sakit itu rahmat. Dengan sakit...dosa terhapus...Alhamdulillah... =)

10 comments:

  1. haii..
    emm selesema ekk..
    dah mam ubat lum??
    emm a'ahh sakit itu rahmat.
    hehe.. xpe insyaAllah nanti ok ar..

    ReplyDelete
  2. ~ HYFA HASAN ~
    ok dh awk...
    ingus ada cikit2 je lagik...
    hehehe...
    mekasih sbb concern =)

    ReplyDelete
  3. Suka sakit apa?

    Jaga kesehatan yack, jangan lupa minum multi vitaminnya. ;)

    ReplyDelete
  4. ~ DHIE ~
    tidak suka sakit apa2.. =)
    semoga Allah memelihara kesihatanku juga semua..
    makasih atas nasihatnya...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Emmmmm....Eleea sakit ler pulok. Bistu caner nk wat assignment..hehe
    Per2 pown get well soon. Sakit2 skit tak per....anggap itu ujian kecil dari Allah. Ramai lagi insan yg kt luar sana yg diuji dgn ujian yg lebih besar.

    oppss...tk leh lama2 nanti jangkit plak...

    Haaahaaaachoommm (kan dah kata...ahaks)

    Hehehehe...jgn marah arrr, rehatlah betoi2....tk cukup MC ckp, kang CM buat surat sokongan pd majikan plak...heheheheh

    ReplyDelete
  7. hidung ckLah tgh berair jgak ni.semlm,hujan seharian.anak2 gi bowling.jiran2 pun tkde.Tetiba teringin main hujan..best,pusing-pusing mcm kajol xde org tgok...tak sedar antibody dh xberape kuat,umur dah semakin purba...
    p/s:Selain anak2 amoi blkg rumah,eleealah org ptama panggil 'aunty' tau!Boleh lahh!

    ReplyDelete
  8. Hmm..kak, dah seminggu ni. Dah ok ke cema-cema?

    ReplyDelete
  9. kak!
    tenet umah aku da ok alek!
    hahaha..
    yay!!!!!

    p/s - makan ubat banyak2 yerr.

    ReplyDelete
  10. eeiiii...tk cihat lagi erkkk, lamanya kena cema...isk isk isk
    takper2...gi klinik tambah emceeee

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me