Friday, 9 May 2008

dO yOu LOvE mE?

Ok...ni interesting story utk aku pg ni...

Tiap2 hari aku dgr FLY.FM sbb kt stesen 2 kurang iklan + lagu2 sume2 yg latest nye. Tp lagu Inggerisla...& tiap2 ari juga dlm perjalann aku ke pejabat aku akn dgr 1 progrm yg tiap2 pg ada ( setakat ni yg aku tau waktu ari bekerja je sbb ari cuti pepagi lg aku masih syok mem'programkan' diri sndiri ats bed...muahahah ). Progrm ni kira mcm DJ yg bertugas ( biasanya Fat Boy & Ruben ~ kalo xsilap aku ) akn tlg fix kan pndengar nyer prob antara kwn sepejabat, ank dgn ayah...gf & bf ( of course yg paling byk...huhu...). Kalo fix...akan kuar 1 suara wanita yg ckp : "ANOTHER PROBLEM FIX!" kalo prob 2 xleh settle...pompuan 2 akn kata : "ANOTHER PROBLEM NOT FIX!"

Best gak r prog ni...ada yg xthn dgn bau busuk bdn member dia tp xsmpai ati nk tgur...so DJ2 ni akan tlg bgtau...yg syoknya lst2 skali DJ ni akan mtk pengadu 2 bcakap sndiri dgn org yg diadukan utk gtau sndiri perasaan yg tbuku 2...

Pg ni ada 1 prob antara best friend yg berlainan jantina ( 1 side pmpuan & anothr side laki2 ) dorg ni kwn baik sgt2 smpai 1 thp masa dorg ssh mkn 1 mangkuk n mnum scwn ( 2 pmpuan 2 yg ckp r...)uppsss...lupa...pmpuan ni yg ngadu masalah dia kt DJ2 2..

Masalah dia...laki ni dh couple...tp gf laki2 ni cam xleh trima sbb dia bkwn sgt rapat dgn bstfriend dia ( yg si pompuan ni ). emmm...kalo aku pn jelous gak kot...ahaks...

Smpai 1 ms yg pmpuan ni ( bstfriend laki 2 ) ajk gf laki2 2 kuar lnch pn dia disindir oleh gf si laki2 smpai si pmpuan ni trasa ati. Pdhal yg pmpuan ni la tlg settle kalo dorg ada mslah dlm relation dorg...yg laki2 ni pn cam dh abaikan si pmpuan ( bestfriend dia 2 ) sjak dh couple...

Maka DJ2 FLY.FM pn main la pranan nk solve kan prob antara 2 sahabat ni...dihubunginya si jejaka utk bertanyakan maslahnya dgn teman baik nya ( si wanita tersebut...)

Si lelaki pn mngaku dia bersalah...& DJ2 tu bg ksmpatan utk 2 sahabat ni berbual dlm telefon ( on air )...yg si pmpuan ni pn tnya la...apa msalah si lelaki ni sbnrnya...nape lyn dia cmtu...xigt ke ms dlm hdup ssh sesama dlu...bla...bla...bla...( emmm...pmpuan ni dh nangis dh...sian dia... ) lelaki ni pn mtk maaf byk2 ats klakuan dia...mngkin sakiti ati pmpuan 2 sbg kwn baik dia...cam sebak gak r suara mamat ni...

Last2 soalan yg aku sndiri xjangka...tmasuk la DJ2 2...( tgh on air ni... ) pmpuan 2 tnya la shabat baik dia ( si lelaki ni... ) ~ "DO YOU LOVE ME?"...lelaki 2 pn dh cam tdiam...pmpuan ni ulang skali lg soalan yg sama... " DO YOU LOVE ME?"...& then lelaki 2 jwb...mmg dia cintakan si pmpuan ni yg dh 5 thn jd kwn baik dia...cuma dia keliru...whaaaa...

DJ2 2 ~ Fat Boy n Ruben ( kalo xsilap aku... ) pn bg 'nasihat'. Ayat dia yg telah diterjemahkan semula oleh aku : "...mcmmana u leh kata u cintakan pmpuan lain sdgkan ati u kata lain?...xsepatutnya u wat camni...apa perasaan gf u lak...."...camtu la bunyiknya...bkn marah...juz mngkin DJ2 ni pun curious...

Last2...pmpuan 2 xmtk pn bestfriend dia ( si lelaki ni ) decide utk pilih sape2...dia bg lelaki 2 wat keputusan & x paksa utk lelaki 2 memilih dia...mngkin dia juz curious gak ...blur cam DJ2 td...ayat dia yg begitu sentuh ati aku...sekali lagi aku gunakan kepakaran aku utk translate : "...i xpaksa u. juz i nk u tau...walau apa pn yg u buat & siapa pn yg u pilih...i akan ttp ada utk u walaupn sbg sahabat baik u sbb i xleh trima llki lain..."...eeee....nice nya hati sorg wanita... =)sweet sgt...

Disbbkan bnyi ayt akhir pn dh lain mcm so...DJ2 2 pn kata itu dh luar bidang kuasa dia sbb dia hnya selesaikan maslah awl yg diadukan oleh pmpuan 2 je...bila dh tmasuk soal hati ni...dorg rasa 2 bestfriend ni kena cari jln utk solve prob baru ni lak...sbb skang dh melibatkan gf si lelaki...

"ANOTHER PROBLEM NOT FIX!"

p/s: Aku tigt kat Sya. Aku bkwn baik dgn dia. Sgt rapat. Tp dia harapkan sesuatu yg lain dr hati aku. Cinta xleh dipaksa....wlaupun Sya dh putuskan prsahabatan kami...aku ttp sygkan dia sbg sorg sahabat & jujurnya aku masih tigtkan dia. Aku harap Sya sihat & sntiasa dibawah lindunganNya ~

2 comments:

  1. Owh, fly.fm memang bezzt. he he

    Saya rasa macam mustahil je, kalau laki dan perempuan kawan baik tanpa ada perasaan cinta. Mesti salah seorang ada simpan perasaan.

    -aTiQah NaSir-

    ReplyDelete
  2. ~atiqah~
    yeah...fly.fm best... =) ada geng!
    tapi kan dik, bab bkwn ni bgantung apa perasaan yg terlibat. kalo mmg sungguh2 sayang sbg kwn...akk rs xde masalah...juz risau jd mcm best friend akk 2 je...dh elok2 bkwn jd cmni lak sedey wooo.... =/

    ReplyDelete

Tinggalkan jejak anda dengan komen - komen yang membahagiakan buat penyeri hari =)

Thanks~

~THANK YOU~

~THANK YOU~
From Inside Me